Svarbu neviršyti bendrojo nustatyto azoto kiekio dirvoje
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos
Naujienų filtras
2020.09.22

Svarbu neviršyti bendrojo nustatyto azoto kiekio dirvoje

Svarbu neviršyti bendrojo nustatyto azoto kiekio dirvoje
Siekdami padėti ūkininkams išvengti galimų sankcijų primename, kad jei bendrojo azoto kiekis dirvoje viršija nustatytą didžiausią leidžiamą kiekį (170 kg/ha), nustatomas pažeidimas, dėl kurio taikomos sankcijos. Ūkinių gyvulių laikytojai turėtų suskubti ir iki metų pabaigos atnaujinti informaciją apie praėjusiais metais valdoje naudotas trąšas.
 
Ūkinių gyvulių laikytojai įkelti mėšlo pardavimo (perdavimo) dokumentus ir (ar) sutartis dėl srutų išlaistymo į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registrą dar gali iki šių metų pabaigos.
 
Jei per metus patenkantis į dirvą bendrojo azoto kiekis viršija 170 kg/ha (tręšiant organinėmis trąšomis, ganant gyvulius), taikomos sankcijos, kurios 2020 m. gali siekti 1–5 proc. (pakartotinai nustačius pažeidimą – iki 15 proc.) išmokų pagal paramos paraišką sumos. Azoto kiekis, tenkantis vienam dirvos hektarui, apskaičiuojamas pagal gyvulių laikytojo valdos kodą, valdoje laikomus sutartinio gyvūno (SG) vienetus dalijant iš valdoje deklaruoto žemės ūkio naudmenų ploto ir dauginant iš 100.
 
Pažymėtina, kad sankcijos už kompleksinės paramos reikalavimų nesilaikymą taikomos visai paraiškai. Šiais metais pakeitus kompleksinės paramos reikalavimų ir sankcijų už nustatytus pažeidimus taikymo metodiką, sankcijos diferencijuojamos atsižvelgiant į azoto kiekio viršijimą, išmokos mažinamos:
  • 1 proc., jei į dirvą patenkančio bendrojo azoto kiekis bus viršytas nuo 170 kg/ha iki 190 kg/ha;
  • 3 proc., jei į dirvą patenkančio bendrojo azoto kiekis bus viršytas nuo 190 kg/ha iki 210 kg/ha;
  • 5 proc., jei į dirvą patenkančio bendrojo azoto kiekis bus viršytas daugiau kaip 210 kg/ha.
Vandenų apsaugos, biologinės įvairovės apsaugos, augalų apsaugos produktų naudojimo, trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimai yra valdymo reikalavimų dalis. Tuo tarpu  valdymo reikalavimai yra kompleksinės paramos reikalavimų dalis. Kompleksinės paramos reikalavimų privalo laikytis pareiškėjai, gaunantys tiesiogines išmokas, taip pat paramą pagal su plotu susijusias Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones.
 
Naudingą informaciją apie kompleksinės paramos reikalavimus galima rasti skaitmeniniu formatu NMA parengtame leidinyje „Reikalavimų įgyvendinimo gerosios praktikos vadovas“.
 
 
Paskutinio atnaujinimo data: 2020 m. rugsėjo 22 d. 08:07