Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos
Naujienų filtras
2017.10.11

Lietuva – tarp lyderių diegiant elektronines paslaugas

Lietuva – tarp lyderių diegiant elektronines paslaugas
Estijoje praėjusią savaitę vykusios 42-osios ES mokėjimo agentūrų direktorių konferencijos metu Lietuva stebino savo patirtimi robotizuojant paramos administravimo procesus bei elektronizuojant klientams teikiamas paslaugas.
 
ES mokėjimo agentūrų direktorių konferencija – vienas iš renginių, vykstančių tuo metu pirmininkaujančioje ES Tarybai šalyje narėje. Estija šiam renginiui pasirinko Tartu miestą, kuriame ir įsikūrusi jos mokėjimo agentūra.
 
Tarp pagrindinių konferencijos temų buvo įvardintas mokėjimo agentūrų teikiamų paslaugų elektronizavimas. Elektroninių paslaugų diegimo tema toliau buvo gvildenta Estijos ir Lietuvos atstovų vadovaujamoje darbo grupėje, kurioje savo patirtimi dalinosi ir kitos šalys narės. Nors visos šalys narės mato paslaugų ir procesų perkėlimo į skaitmeninę erdvę naudą, jų patirtis yra skirtinga – kai kurios žengia tik pirmuosius žingsnius, o Lietuva ir Estija yra akivaizdžiai išsiveržusios į priekį įgyvendindamos pažangius sprendimus bei gali patarti ir kitoms šalims narėms, tarp kurių – net ir ES senbuvės.
 
Tad ne veltui didelio konferencijos dalyvių susidomėjimo sulaukė Lietuvos mokėjimo agentūros vadovo Eriko Bėronto pranešimas „Robotizacijos revoliucija“, skaitytas plenarinės sesijos metu. Pirmieji žingsniai robotizuojant procesus Nacionalinėje mokėjimo agentūroje įdiegti dar 2015 m., kuomet pradėjo veikti automatinis autoatsakiklis, informuojantis, kada klientui bus išmokėta parama, o šių metų pavasarį čia įsidarbino Robis Nemiga – dokumentus vertinantis robotas. Įveikęs pirmuosius iššūkius, jis sėkmingai tęsia savo darbus: atlieka vis sudėtingesnes užduotis, taip užtikrindamas spartesnį paramos išmokėjimą NMA klientams.
 
Paskutinio atnaujinimo data: 2017 m. spalio 11 d. 16:23